Press Complaints Commission rebukes Norway glossy for royal photos / News / The Foreigner

The Foreigner Press Complaints Commission rebukes Norway glossy for royal photos. Publication Se og Hør found guilty on two counts of breaching press ethics following publication of private pictures of the Norwegian Royal Family. The Palace complained to the Commission (PFU) regarding photos taken whilst HRH Crown Prince Haakon and family were holidaying in the Caribbean’s St.Bart’s in 2012. These pictures were published in connection with five articles. TRH felt the glossy contravened the Norwegian Press’ own code of ethics by using hidden cameras, the type of photos, reporting methods about children, and imposing on privacy.

norwayroyalfamily, hrhcrownprincehaakon, hrhmette-marit



The Foreigner Logo

The Foreigner is an online publication for English speakers living or who have an interest in Norway. Whether it’s a glimpse of news or entertainment you’re after, there’s no need to leave your linguistic armchair. You don’t need to cry over the demise of the English pages of Aftenposten.no, The Foreigner is here!

Norske nyheter på engelsk fra Norge. The Foreigner er en engelskspråklig internett avis for de som bor eller som er interessert i Norge.

Google+ Google+ Twitter Facebook RSS RSS



News Article

LATEST:

Press Complaints Commission rebukes Norway glossy for royal photos

Published on Wednesday, 26th June, 2013 at 07:27 under the news category, by Lyndsey Smith   .

Publication Se og Hør found guilty on two counts of breaching press ethics following publication of private pictures of the Norwegian Royal Family.



The Palace complained to the Commission (PFU) regarding photos taken whilst HRH Crown Prince Haakon and family were holidaying in the Caribbean’s St.Bart’s in 2012. These pictures were published in connection with five articles.

TRH felt the glossy contravened the Norwegian Press’ own code of ethics by using hidden cameras, the type of photos, reporting methods about children, and imposing on privacy.

The complaint also refers to photographs taken using telescopic lenses of the King Harald V and Queen Sonja celebrating their 75th birthdays on their private premises.

“The majority of the Commission cannot see that the first article of St. Barts, with many photographs of the Crown Prince Family, including children, in intimate situations in swimwear can be justified by a legitimate need for information,” the decision reads.

At the same time, they found Se og Hør “were within their full right to publish” the articles in both cases because the events mentioned in them were newsworthy.

At the same hearing, the glossy was also criticised for falsely stating one of their articles about Princess Märtha Louise was an exclusive.

It was based on Danish publication Billed-bladet’s original interview with her but Se og Hør had not credited their Scandinavian press colleagues for it, also giving the impression they had met the Princess themselves.




Published on Wednesday, 26th June, 2013 at 07:27 under the news category, by Lyndsey Smith   .

This post has the following tags: norwayroyalfamily, hrhcrownprincehaakon, hrhmette-marit.





  
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!